Skoki w Ashtanga jodze i jak je ćwiczyć

Podobny obraz

Skoki i przeskoki to jedna z charakterystycznych cech praktyki Ashtanga Jogi. Chociaż początkowo wydają się one być niemalże niewykonalne, to bardzo szybko zauważa się, że jednak ten idealny skok do dandasany jest w zasięgu naszego wzroku. Klucz tkwi w odpowiedniej technice, wzamcnianiu i praktyce.

Po pierwsze, istnieją dwa sposoby skoku, pierwszy z wyprostowanymi nogami, drugi z nogami skrzyżowanymi. Chociaż trudniejszym wydaje się być skok z nogami prostymi, to w praktyce okazuje się, że dużo łatwiej go wykonać, ponieważ brak silnych mięsni nadrabia się elastycznością. Dlatego też początkujący powinni uczyć się skakać ze skrzyżowaniem nóg, aby rozwijać siłę mięśni i kontrolę nad ciałem, a nie klapanie na matę po ciężkim skoku :)




Kilka zasad technicznych poprawnie wykonanego skoku:

1. Skacz ze skrzyżowanymi nogami, raz zaplatając lewą, raz prawą nogą
2. Ruch prowadź kolanami, nie stopami
3. Angażuj mięśnie grzbietu i brzucha podczas skoku
4. Staraj się spowalniać ruch przed opuszczeniem nóg na ziemię.

Skok do tyłu wyglądać powinien podobnie, najpierw skrzyżować nogi, unieść się na rękach, a dopiero potem przenieść stopy do tyłu.

A teraz pytanie za 100 punktów, czyli jak ćwiczyć skoki, żeby w końcu je wykonać? Kluczem bedzie tutaj nauka angażowania mięśni. Po prostu trzeba je wzmocnić, a potem wszystko już pójdzie gładko.

1. Skacząc z psa z głową w dół do przodu, postaraj się zwolnić ruch dosłownie na sekundę przed opadnięciem stóp pomiędzy rękami - na początku nie musisz skakać do przodu, wystarczy delikatny skok, ze zwolnieniem ruchu przed jego końcem.

Znalezione obrazy dla zapytania jump through yoga vinyasa

2. Przed wyskokiem w tył, przybliżaj kolana do klatki piersiowej, ułóż dłonie po bokach ciała i mocno odpychając się od podłogi dłońmi, postaraj się delikatnie unieść pośladki. Początkowo będzie to trdune, ale nawet sam ruch bez podpierania się stopami, zacznie uczyć właśnie odpowiedniej pracy mięśni.

3. Praktykuj lolasanę:

Znalezione obrazy dla zapytania larugaZnalezione obrazy dla zapytania lolasana

Na początek postaraj się unosić na dłoniach, z czasem stopy będą mogły odrywać się coraz bardziej, na coraz dłużej. Gwarantuję.

*********************************************************

Tutaj jest mój ulubiony film instruktażowy z Larugą Glaser:

Kiedyś skakałam właśnie z wyprostowanymi nogami, nie robiąc żadnego postępu,. Odkąd zaczęłam stosować się właśnie do jej zaleceń i wprowadzać w praktyce, bardzo szybko zauważyłam poprawę siły mięśni i skoki stały się dużo łatwiejsze.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Świat jogi dla wszystkich , Blogger