Sekwencja otwierająca biodra - Agnistambhasana


O otwieraniu bioder mówię sporo, ponieważ jest to temat bardzo istotny, zwłaszcza dzisiaj, kiedy większość czasu w ciągu dnia spędzamy siedząc. Praca, samochód, tramwaj. Przez długie utrzymywanie pozycji siedzącej nasze biodra sztywnieją, zamykają się, co może skutkować bólami pleców (np. w odcinku lędzwiowym), ale też sztywnością w całym ciele. 

Poniżej znajdziecie krótką sekwencję, opartą na asanie Agnistambhasana, która nie jest najłatwiejszą pozycją, ale za to dającą rewelacyjne efekty w kwesti rozluźniania i otwierania bioder. 






Powyższa sekwencja nie jest całą praktyką i przed jej wykonaniem należy rozgrzać ciało, głównie nogi i biodra. Przede wszystkim polecam dodać ją do codziennej praktyki jogi. Przede wszystkim przed wykonaniem tej sekwnecji polecam siady skrzyżne i Badha Konasanę. 

Porady co do wykonania Agnistambhasany:

1. Jeśli Wasze biodra są sztywne, jest bardzo prawdopodobne, że Wasze kolana nie będą opadały luźno w doł. W takim wypadku polecam: najpierw dodać kocyk pod pośladki, aby usiąść trochę wyżej. Jeśli to nie pomoże, można również włożyć coś pod dolne kolano, aby nie wisało ono bezwładnie nad ziemią.

2. Kąt między łydkami a udami powinien tworzyć 90 stopni (w górnej i dolnej nodze).

3. Łydki powinny być równolegle do bioder.

4. Poziom trudności rośnie tutaj z każdym kolejnym wariantem (coraz niższym opadem tułowia), więc nie musiscie od razu przechodzić przez całość. Możecie zamiast tego zrobić więcej powtórzeń poprzedniego wariantu, a na koniec utrzymać pozycję statycznie.

5. Jeśli czujecie ból w kolanach, nie wykonujcie tej pozycji.

6. Powinniście czuć rozciąganie w biodrach i pośladkach, ale nie ból, więc nie wciskajcie się do pozycji na siłę, a znajdzcie taką, w której możecie wytrwać dłużej.

7. Nie zapominajcie o oddechu!

Na zakończenie pozycji warto zrobić: Paścimottanasane

Jeśli macie jakiekolwiek pytania dotyczące sekwencji, piszcie :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...